من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

امیر جدیدی در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرده است و تنیس از ورزش های مورد علاقه اوست که در آن فعالیت دارد . از جمله فیلم های این بازیگر می توان آفریقا , سیزده , پایان خدمت , رخ دیوانه , خنده های آتوسا , من , قاتل اهلی واژدها وارد میشود… را نام برد . جدیدی فقط در زمبنه تئاتر و سینما فعالیت داشته است و تاکنون در هیج سریال تلویزیونی بازی نکرده است .

امیر جدیدی (متولد ۳۱ خرداد ۱۳۶۳)، بازیگر سینما و تئاتر اهل ایران است.

وی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۹ با فیلم آفریقا ساخته هومن سیدی آغاز کرد. جدیدی برنده دیپلم افتخار,بازیگری برای بازی در فیلم‌های سیزده و پایان خدمت در سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد.

همچنین برای بازی در فیلم من، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین دوره, جشنواره فیلم فجر شد. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد است و در کنار فعالیت‌های هنری , رشته ورزشی تنیس را نیز دنبال می‌کند.

او همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دو فیلم تنگه ابوقریب و عرق سرد از سی و ششمین ,جشنواره فیلم فجر شد.
جوایز کسب شده توسط امیر جدیدی
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای فیلم‌های پایان خدمت و سیزده در سی و دومین جشواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهتری بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم من از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم‌های عرق سرد و تنگه ابوقریب از سی و ششمین جشواره فیلم فجر

بیشتر بدانید دنیای بازیگر تازه نفس

جدیدی بازیگر جوان کشورمان را باید یکی از ستاره های آینده سینمای ایران بدانیم. آنهایی که کار امیر جدیدی, را تعقیب کرده اند می دانند که وی بازیگر با استعدادی است و کارگردان هایی که به سینمای قصه گو, علاقه دارند و دوست دارند بازگشتی به دوران قهرمان پرور در سینما داشته باشند,

“جدیدی” را به عنوان یک بازیگر امروزی و در عین حال با ظرفیت کلاسیک زیر نظر خواهند داشت. جدیدی در, “آفریقا” به کارگردانی هومن سیدی خودی نشان داد و در فیلم “پایان خدمت” به کارگردانی حمید زرگرنژاد , خیلی زود حق خود را گرفت.


امیر جدیدی در تنگه ابوقریب
وی با این فیلم دیپلم افتخار بهترین بازیگر نگاه نو در جشنواره سی و دوم را از آن خود کرد. این موفقیت برای, امیر جدیدی در فیلم سیزده به کارگردانی هومن سیدی نیز تکرار شد اما “رخ دیوانه” را می توان نقطه عطف, کارنامه جدیدی دانست.

وی در فیلم ابوالحسن داوودی به عنوان نقش اول انتخاب شد و مورد توجه مخاطبان و تماشاگران قرار گرفت. امیر جدیدی می تواند با آن استیل بسیار خوب و صدا و لحن دوست داشتنی تبدیل به ستاره بی چون و چرای, فیلمهای قهرمان پرور شود.

فیلم های برجسته امیر جدیدی
بازی وی در رخ دیوانه به همراه ساعد سهیلی بسیار خوب از آب درآمده و تماشاگران را راضی نگه می دارد. امیر جدیدی در فیلمهای “خنده های آتوسا” به کارگردانی علیرضا فرید و “ اژدها وارد می شود ” , به کارگردانی مانی حقیقی نیز بازی کرده و به نظر می رسد قصد دارد با انتخاب فیلم ها , و کارگردانان خاص در سینمای ایران ماندگار شود؛

راهی که خیلی از ستاره های سینما از آن منحرف شدند و با انتخاب فیلمها و عوامل نازل, سقوط کردند.


امیر جدیدی در نشست خبری
به بهانه اکران فیلم رخ دیوانه با امیر جدیدی گفتگویی انجام داده که در پی می آید. جدیدی در این گفتگو , به برخی از انتقادات نیز پاسخ می گوید:

در سینما که رخ دیوانه را می‌دیدم عکس‌العمل تماشاگران برای من جالب بود. بازی خوب راوی, قصه موجب شد خیلی‌ها بخواهند که از تو بیشتر بدانند. امیر جدیدی برای ایفای نقش, اول رخ دیوانه چگونه انتخاب شد؟

آقای داوودی یک روز به من زنگ زدند و من نیز به دفتر ایشان رفتم. در مورد نقش اول “رخ دیوانه” کمی, توضیح دادند و من هم قبول کردم. کارنامه خیلی خوب آقای داوودی و شخصیتش موجب شد در کار ایشان, بازی کنم و از این بابت خیلی خوشحالم. با توجه به اینکه آقای داوودی چند سال فیلم نساخته بود , این یک فرصت برای من محسوب می‌شد.

از اینکه نقش اول فیلمی که آقای داوودی کارگردانش است را بازی کنی هراس نداشتی؟

نه از چی باید می‌ترسیدم؟

اینکه در فیلمی بازی کنی که بازیگران زیادی دارد اما قرار است تو نقش اول آن را بازی کنی؟

درست است که قرار بود نقشی را که تا حالا بازی نکرده‌ام بازی کنم اما در پیش‌تولید خیلی با آقای داوودی, صحبت کردم و با راهنمایی ایشان کار را آغاز کردیم.
منبع :persianv.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.