من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

تعریف درام اینست که درام نوشتاری است برای نشان دادن یک واقعه در صحنه نمایش.

تعریف دیگر درام اینست که درام نمایشنامه‌ای است کمدی و یا تراژدی که قصد دارد یک ماجرای احساسی را به جد و جدای از ماجراهای تخیلی خلق کند.

هچنین یک تعریف درام اینست که به هنر بازنمایی یا بازنمودی از یک واقعه توسط بازیگران در صحنه و در برابر تماشاگران و یا به دیگر سخن به مجموعه‌ای که از هرگونه نمایش تئاتری مایه گرفته باشد، درام می‌گویند.

و اخرین تعریف درام هم این است که درام نزاع، ستیزه‌جویی، نگرانی، اضطراب و تنش، شدت احساساتِ شخصیت‌هایِ یک واقعه را برای تماشاگران به تماشا می‌گذارد، به گونه‌ای که آن‌ها چنین کیفیاتی را در خود حس کنند.

طبق بررسی های بدست امده درام به‌عنوان ادبیات در زمان‌های پیشین توسط کسی که آن را به رشته تحریر درمی‌آورد، ارائه می‌گشت. بازیگران حرف‌های نویسندة درام را حفظ میکردند و بر طبق سلیقه و خواست تهیه‌کننده‌اش بیان میکردند. بنابراین بخاطر همین شرایط نوشته نویسنده غالباً از یک متن تجاوز نمی‌کرد. اما چاپ و انتشار نمایشنامه‌ها از قرن 16 شروع شد.

به گزارش سینما تئاتر مای استیج وقتی بن جانسن (1572 ـ 1637) یکی از درام‌نویسان مشهور انگلیسی است که وقتی نمایشنامه‌های خود را انتشار داد، در میان دیگر نمایشنامه‌نویسان هم‌عصر خود بسیار درخضید.

درام به دو نوع اصلی ارائه گشت: تراژدی و ملودرام .

انواع درام چیست ؟
برخی از انواع درام عبارتند از :

1. انواع درام : درام پنداشت‌ها یا برنهاد
یکی از انواع درام درام پنداشت ها یا برنهاد است . جالب است بدانید که میان نمایشنامه برنهاد و نمایشنامه‌های مسائل فرق زیادی نیست. احتمالاً یکی می‌گوید نمایشنامه مسائل، مشکلات زندگی را مطرح می‌کند و نمایشنامه برنهاد به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

2. انواع درام : درام احساسی
درام احساسی یکی دیگر از انواع درام است . انفراداً و یا جمعاً نمایشنامه‌هایی به‌شمار می‌آیند که نشان می‌دهند طبیعت و نهاد آدمی بر اثر کششی از احساس به کمال خواهد رسید. درام احساسی در قرن هجده رواج بسیار یافت.

3. انواع درام : درام آموزشگاهی
یکی از انواع درام درام آموزشگاهی است . به گزارش سینما تئاتر مای استیج مدرسه، غالباً به تئاتر حرفه‌‌ای توجه ویژه‌ای مبذول می‌دارد که در آن به تعلیم بازیگری می‌پردازد و گاه به آن آموزشگاه یا مدرسه هنر دراماتیک نیز می‌گویند. درام شعری شعری به گونه درام است.

4. انواع درام : رسیتال دراماتیک
درام رسیتال دراماتیک یکی دیگر از انواع درام است . نمایشی همگانی است که توسط یک یا چند بازیگر که قطعه‌ای از نمایش یا طرحی دراماتیک را از بر می‌خواند که معمولاً بدون صحنه‌پردازی و یا موسیقی است.ویژگی سینماتوگرافر خوب چیست ؟

5. انواع درام : درام معکوس
یکی از انواع درام درام معکوس است . به گزارش سینما تئاتر مای استیج مطلبی در طرح که در آن شرح و بسطی به میان می‌آید و انتظار تماشاگر را دربارة نتیجه و حاصل عمل تغییر می‌دهد، همانند تغییری در شادمانی و یا غم و اندوه.

6. انواع درام : درام رومانس
درام رومانس یکی دیگر از انواع درام است . نمایشنامه‌ای رمانتیک یا عاشقانه، نمایشنامه‌ای عاشقانه با اشارات تلویحی و جدّی که احساسات تماشاگر را برمی‌انگیزاند و گاه به آن فانتزی نیز می‌گویند (به‌ویژه در قرن هفدهم).

7. انواع درام : درام دلهره یا اضطراب‌آور
یکی از انواع درام درام دلهره یا اضطراب است . به گزارش سینما تئاتر مای استیج نمایشی که تماشاگر را به هول و ولا وامی‌دارد و بحرانی پدید می‌آورد که او را به یک حالت فرعی سوق می‌دهد.

8. انواع درام : درام کارآگاهی
درام کارآگاهی یکی دیگر از انواع درام است . به گزارش سینما تئاتر مای استیج درامِ کارآگاهی، آموزشی نظری و علمی است که در مدرسه، تئاتر و یا دانشگاه به دانش‌پژوهان می‌دهند. اما از قرن هجده به بعد درام ادبیاتی به شمار می‌آید که می‌باید آن را خواند و یا به نمایش گذاشت.
منبع: mystage.ir
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.