من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

دوربین مداربسته بیسیم wifi

دوربین مداربسته بیسیم ، نوعی از دوربین های مداربسته است که برای انتقال اطلاعات تصویری و صدا از تجهیزات ارسال کننده رادیویی استفاده می کند. تمامی تجهیزات الکترونیکی و دوربین های مداربسته به یک منبع تامین برق نیاز دارند . دوربین های بی سیم نیز برای تامین برق ، نیازمند کابل کشی می باشد ، . تنها اطلاعات تصویری است که بوسیله امواج ارسال می گردد.

این دوربین ها به دلیل هزینه کمتر و نصب ساده تر در میان کاربران محبوب هستند ، نکته قابل توجه در این دوربین ها ، استفاده از کارت حافظه برای ضبط تصاویر بر روی دوربین و انتقال اطلاعات تصویری بر روی موبایل می باشد که هر دوربین به صورت مستقل انجام می دهد . ولی در صورتی که این قابلیت به تنهایی وبدون استفاده از دستگاه مرکزی برای نگهداری و ذخیره اطلاعات بکار گرفته شود ، موجب ریسک بالای امنیتی می گردد که در صورت دزدیده شدن دوربین مداربسته و یا قطع ارتباط بی سیم ممکن است مشکلاتی بوجود بیاید و برای دسترسی به فایل های تصویری ذخیره شده در مواقع حساس نگرانی وجود دارد.

دوربین های بی سیم شبکه IP

این دوربین ها از فن آوری wifi شبکه برای ارسال تصویر استفاده می کند ، این روش بسیار امن تر از روش های قدیمی است و احتمال

 قطع شده تصویر بسیار کم تر است. کیفیت بیشتر در هنگام ارسال اطلاعات و سرعت بالاتر تصاویر ارسالی از مزایای این روش می باشد.

عملکرد این دوربین ها در در محیط های باز بیرونی بهتر است و موانع محیطی مانند درختان و دیوارها تاثیر نامطلوبی در این کارآیی دارند.

افزایش برد

با استفاده از دستگاه های ریپیتر می توان قدرت ارسال تصاویر را بیشتر نمود . این دستگاه سیگنال های بی سیم را دریافت و مجدد ارسال می کند. این دستگاه به صورت موثری برد امواج وای فای را تا دو برابر افزایش می دهد. ولی استفاده از تعداد ریپیتر پشت هم بدلیل کاهش کیفیت تصاویر توصیه نمی شود.

ارسال تصویر در فواصل طولانی تر

برای ارسال تصاویر در فواصل طولانی تر و کیلومتری می بایست از آنتن های رادیویی استفاده شود. 

دلیل محدودیت در دوربین های بی سیم

این دوربین ها بدلیل محدودیت در پهنای باند رادیویی مورد استفاده ، معمولاً برای ارسال تصاویر با کیفیت محدودیت دارند.

در مجموع استفاده از دوربین مداربسته بی سیم ( وایرلس یا wifi) برای کاربران بسیار جذاب است ولی محدودیت ها و مشکلات امنیتی موجود ، باعث استفاده محدودتر این تجهیزات خصوصاً در پروژه های جدی تر امنیتی می شود. ولی برای استفاده در محیط های کوچک مانند مغازه ها ، محیط های تجاری کوچک ، مطب ها ، محیط های اداری کوچک ، و یا جاهایی که امکان کابل کشی وجود ندارد بسیار مناسب است.

امروز با پیشرفت های علوم مختلف در صنعت الکترونیک و فن آوری های هوشمند ایجاد یک خانه هوشمند دیگر از دسترس دور نیست.

 با توسعه تجهیزات هوشمند ، تقریباً هر کاربری به‌راحتی می‌تواند تجهیزات خانه هوشمند را در خانه خود استفاده کند. علاوه بر این

 هرسال قیمت این تجهیزات مقرون به صرفه تر می شود.

منبع :ciprotech.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.