من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم؟

 

قبل از توضیحات لازم است بدانید که توران گشت در زمینه کار و کاریابی فعالیتی ندارد و این توضیحات برای علاقه مندان به کار در ترکیه میباشد.

معمولا افراد برای پیدا کردن کارهای مورد نظر خود ، به سایت های کاریابی و اداره کار ترکیه سر می زنند و لیست کارهای موجود را بررسی می کنند . در این لیست ها همه مشاغل دیده میشود و برای اتباع خارجی و دانشجویان نیز کارهای پاره وقت یا نیمه وقت بچشم میخورد . 

این سایت ها بطور مداوم به روز رسانی می شوند و بعبارتی اغلب مشاغل را می توان از طریق جستجوی آنلاین پیدا نمود . راه های دیگری هم جهت یافتن شغل وجود دارد که شامل تبلیغات روزنامه ها بصورت هفتگی و ماهیانه است.

 

مهم ترین سایت های کاریابی ترکیه:

www.sahebindan.com

www.eleman.net

www.kariyer.com

شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه چیست؟

بخش های اصلی اقتصاد ترکیه تولید ، کشاورزی و گردشگری ست . کشور ترکیه در زمینه ی ایجاد اشتغال و کار از جمله کشورهایی ست که بیشترین میزان استخدام را دارد. جهت دریافت اجازه اقامت در ترکیه شما نیازمند به اجازه کار در کشور ترکیه می باشید . برای ورود به کشور ترکیه جهت کار شما نیازمند اخذ ویزا هستید ، حال اگر شما ساکن کشوری هستید که نیاز به ویزا ندارید با توجه به موافقتنامه معافیت ویزا بایستی به وبسایت رسمی بررسی وزارت امور خارجه ترکیه رجوع کنید ، شما نیاز به یک قرارداد کاری امضا شده از یک شرکت ترکیه ای برای بدست آوردن ویزای کار در رابطه با اجازه ی کار صادر شده دارید . شخص جهت اخذ اقامت دائم کشور ترکیه نیازمند یافتن کار می باشد . دو راه برای دریافت کار در کشور ترکیه وجود دارد ، در روش اول اقدام از طریق یک کارفرما که شما را در وزارت کار و امور اجتماعی این کشور تایید کند یا اقدام مستقیم از طریق سفارت یا کنسولگری کشور ترکیه می باشد که این پروسه معمولا ۳۰ روز زمان می برد . در صورت اجازه برای کار در ترکیه بر طبق قوانین کشور ترکیه ، شما با کارفرمای مشخص برای یک حرفه ی خاص در مکان معینی مشغول به کار می شوید . بعد از گذشت یکسال در صورت توافق طرفین این اجازه کار قابل تمدید تا سه سال دیگر می باشد . فرد جهت تمدید اجازه کار در کشور ترکیه بایستی حداقل ۱۵ روز قبل از اتمام مجوز خویش جهت تمدید مجدد آن اقدام نماید .

 

شرایط کار در ترکیه چیست ؟

یکی از مهم ترین الویت ها برای استخدام در کشور ترکیه ، تسلط به زبان ترکی می باشد . اکثر شرکت ها و کارفرمایان ترکی از شما می خواهند که به زبان ترکی استانبولی برای صحبت کردن و ارتباط ، تسلط داشته باشید . با یادگیری زبان کارهایی به مراتب بهتر و با حقوق بالاتر کسب می کنید . در غیر این صورت بالاجبار باید زمان زیادی را در کارهای سخت تر و با دستمزد کمتر شاغل شوید تا زبان ترکی را به مرور زمان بیاموزید . در ترکیه تقریبا ۴۵ ساعت در هفته کار می کنند . روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ مشغول به کار هستند . کارمندان معمولا ۱۴ روز در سال قادر به رفتن به تعطیلات با حقوق می باشند و این میزان نسبت به ساعت های کاری فرد افزایش می یابد ، به این دلیل افراد خارجی بسیاری تمایل به کار در کشور ترکیه را دارند . کار در ترکیه با حقوق بالامشروط به داشتن مهارت های خاص و مورد نیاز این کشور می باشد . اگر به واسطه اقامت تحصیلی در کشور ترکیه زندگی می کنید ، حق درخواست ویزای کار ترکیه را نخواهید داشت . برای کاریابی تخصصی علاوه بر داشتن زبان ترکی ، اقامت توریستی و یا اقامت دانشجویی برای جلب اعتماد کارفرما در مورد اقامت شما ضروری است. در میان مشاغل متعدد معمولا برای مهاجران، کار در ترکیه با جای خواب در الویت قرار دارد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.